Активности ученика у Основној школи „Петар Тасић“ у Лешници
МОТИВИСАЊЕ ЗА РАД ИНОВАТИВНИМ ПРИСТУПОМ
Сви пројекти имају подршку Министарства просвете, а у њиховом реализовању ангажован цео колектив школе. Учешће ученика у различитим ваннаставним активностима подстиче развој вештина, самопоуздања, утиче на постизање бољих резултата, има позитиван утицај на заједницу.
Увођење иновативних поступака у образовни систем ствара подстицајну атмосферу за рад ученика, а како би се достигао пун потенцијал развоја, са ученицима треба разговарати и креативним радионицама допрети до њихове свести.
У Основној школи (ОШ) „Петар Тасић“ у Лешници организују се разноврсне активности са циљем да се подрже различита интересовања ученика – спортска такмичења, уметничке радионице, луткарске представе, фоклорне, драмске и рецитаторске секције, волонтерске акције. Сви пројекти имају подршку Министарства просвете, а у њиховом реализовању је ангажован цео колектив школе.
– Трудим се да деца развијају љубав према поезији. Често им кажем да су они хероји јер није лако изаћи пред публику и говорити. Кроз континуиран рад и подршку, примећујем како се њихово самопоуздање и вештине изражавања развијају. Дивно је видети како откривају таленте које нису ни знали да имају и како их користе у свакодневном животу – казала је учитељица Славица Коловић, која тренутно припрема прваке за Општинско такмичење, а додала је и да су њени ученици школу представљали и на републичком нивоу рецитаторског такмичења.
На почетку школске године пригодном приредбом су обележили пријем првака, а том приликом најмлађи ученици су се упознали са учитељицама, преузели уџбенике и дидактичке материјале које им је Коловићева припремила, а пригодну приредбу су организовали и недавно у оквиру обележавања Међународног дана жена и својим наступом указали на важност жена у породици.
– У оквиру програма за Дан града Лознице са својим ђацима четвртацима учествовала сам у једној од најлепших манифестација у нашем граду ,,Дан родитељства“, која промовише породицу и њене вредности – рекла је Коловићева за наш лист.
Француско-српска комора је крајем новембра организовала такмичење међу школама у Србији „Уради нешто драстично да смеће постане фантастично“, а његова реализација је требало да малишанима развије свест о заштити животне средине, управљању отпадом и рециклажи. На том такмичењу ученици четвртог разреда ОШ „Петар Тасић“ су се нашли међу 12 најбољих школа.
– Трудим се да из сваког ученика извучем оно најбоље, да нађем оправдање за неки поступак, да разговором и радионицама на различите теме допрем до њихове свести. До сада ми је то полазило за руком, у нашој учионици смо налазили решење за све ситнице и препреке на које смо наилазили – објаснила је учитељица и додала да јој мотивацију за рад представљају и колеге и родитељи ученика.
Према њеним речима, сваки ученик има потенцијал за постизање успеха. Како би континуирано унапређивала своје знање и рад, често врши рефлексију свог рада, али и поставља циљеве и визије о томе на који начин жели да допринесе образовању и развоју ученика.
– Ученици воле разнолике активности и иновативни приступ у настави. Када виде да настава није само традиционална, предавачка, већ укључује интерактивне елементе, то их мотивише и инспирише да се више ангажују – објаснила је наша саговорница.
Учешће ученика у различитим ваннаставним активностима подстиче развој вештина, самопоуздања, утиче на постизање бољих резултата, има позитиван утицај на заједницу.
– У оквиру спортских активности имамо фудбалску, рукометну секцију, стони тенис у којој колега постиже значајне резултате на републичком нивоу. Поносни смо што у нашој школи имамо колегиницу која је стручњак у луткарству. Она успешно води децу на такмичења и доприноси обогаћивању њиховог искуства кроз уметничке активности – казала је Коловићева, а додала је и да ученици ове школе редовно на различитим такмичењима постижу запажене резултате.
Реакције родитеља на активности које организују у школи су позитивне. С обзиром на то да је улога учитеља важна у формирању личности, али и на ширем плану, формирање будућности, наша саговорница указује да је неопходно пружити подршку учитељима како би могли да остваре пун потенцијал и посвете се континуираном унапређењу образовања и развоја ученика.
– Ред, рад и дисциплина су кључни елементи ефикасне наставе и стварања продуктивне атмосфере у учионици. Тих елемената се придржавам, али исто тако негујем пријатељски однос са децом. Сматрам да кроз свој радни век не треба само рутински проћи, већ оставити траг код ученика, да вас памте као неког ко се трудио за њих, дао све од себе да они постану добри људи – закључила је наша саговорница.
К. М.